Monday, September 6, 2010

Malaysia Ou Indonesia









malaysia ou indonesia..


yea..ini dia 1st entry yg aku buat.
cantik ka gambar post nie..??
wakakakakaa..
aku nak cerita sket pasal malay-indon nie..
tp knapa pasal malaysia dan indonesia nie.???!!
ada apa dengan malaysia dan indonesia nie.??!!
yaaa..seperti yg kita sedia maklum sekarang nie tgh hangat isu ttg segelintir rakyat indonesia yg marah dengan
dengan malaysia okay.??
knapa drg marah sgt sampai membuat pertandingan buang taik siapa paling jauh ke kedutaan malaysia nie.?
dan jugak pertandingan api siapa paling besar bakar bendera malaysia.??
eh..korang da takda kerja lain ke.??!!
daripada korang buat benda tue semua baik korang buat persiapan raya lah wei!!
ataupun pungutan derma utk bantu sahabat2 korang yg duk merempat tue..
kan dapat pahala di bulan ramadhan yg mulia nie..
tak payah lah mau susah2 p pungut taik org utk dilempar !
apa korang ingat org yg berak tue suka ka taik dia kena lempar2.??!!
sakit perut dorang tau!
wakakakakakaaa...


haiz..
ini semua terjadi apabila polis marin indonesia menangkap 7 nelayan malaysia di perairan malay-indon dekat bintan 
pulau riau..
disusuli pla dengan tindakan polis marin malaysia menangkap 3 org enforcement officers indonesian ministry..
nah!baru korang tau!
wakakakakakaaa...
tp ini semua kerja para pemimpin kita lah bro...
biarlah dorang yg kasi settle masalah nie semua..
ndak payah lah korang nak emo2 sangat..
kami tau lah korang punya semangat kenegaraan tue tebal sgt..
eh.??tebal ka jgk tue..??
mesti lah tebal...klu x masakan org cina d sana namanya agustin sontoso!!!
wakakakakakakaaa...


tp bukan semua tue yg aku nak bincangkan dsini nie...
aku nak bincang tentang idealogi segelintir rakyat indon nie..
adakah patut mereka mahu semua rakyat indon yg ada d malaysia nie agar balik ke negara mereka.?
eh..kami ndak matilah klu semua rakyat indon d malaysia nie balik ke indonesia!!
apa korang ingat rakyat kamu d sini pun mau balik ker setelah hidup selesa d negara kami yg siok nie..??
wakakakakkaaa...
aku rasa korang cuma jeles lah dgn malaysia....
korang marah sebab kehilangan pulau sipadan kan..?
relaks lah bro..
harta tuhan kita bagi2 lah...
kan kamu masi ada pulau kalimantan..??
wakakakakakaaa...


lagi satu..
klu marah pun jgn lah sampai bakar bendera negara org wei!!
aku nie bukannya nak tunjuk sikap patriotik aku yg terpendam nie..
wakakakakakaa..
tp siapa yg x marah klu bendera negaranya dipijak2 dan dibakar.??
haiz!
klu babik buli berdiri, lama sda sda dia tumbuk org yg bakar bendera malaysia nie!!
hahahahaa!
kan lebih baik klu korang gunakan sikap patriotik kamu tue utk membantu membangunkan negara kamu sendiri.??
tolong org yg susah dan lebih memerlukan..
daripada korang buat demontrasi yg ntah apa2 ntah tue!


aku nak puji jgk lah cara kerajaan malaysia dlm menangani hal nie..
sungguh lemah lembut dan baik hati...
tp kita terlalu bertolak ansur sampai kita kena pijak2 weii!!!
aku marah nie!!!
wakakakakkaakaaa...
korang jgn terlalu bertolak ansur sampai kita kena pijak2!!
tegas lah sket ..
aduh...


hari nie foreign ministry kita datuk seri anifah aman jumpa dengan foreign ministry indon..
harap2 ble settle lah cepat2 hal nie..
bukan apa...
bukan kita takut dgn indon..
tp kita takut nanti byk org indon fobia kerana taik mereka tiba2 hilang kena curi utk pertandingan melempar taik
ke kedutaan malaysia tue..
wakakakakakkaaa!!


kesimpulanya..
ndak payah lah korang semua nak emo2 sgt dlm hal nie..
biarkan saja para pemimpin kedua2 negara yg uruskan hal ini...
korang bukannya membantu sgt pun malahan menambahkan masalah ja..
tp aku faham..
bukan semua rakyat indon macam tue..
aku respek lah dgn rakyat indon yg cool tue..
aku suka jgk dgn indon nie...
bukan suka apa..
cuma aku suka tengok cewek2nya yg mantap dan besar mata tue!
cute!!
wakakakakakaaa..


sebelum aku out topik adalah lebih baik aku gerak dlu..
sampai sini jak lah coretan aku yg panjang nie utk arinie okay.??
semoga hidup anda ceria!!
chow!

No comments:

Post a Comment